Zauważyliście, że Instagram ostatnio staje się coraz bardziej irytujący? Na story mamy już nie reklamę co trzy story naszych znajomych, ale trzy reklamy na jedno story. Dodatkowo z każdej strony słychać głosy, że Instagram obcina zasięgi, staje się PRO Social Media dla sklepów, które sprzedają i płacą za reklamy. A co z kontami, które nie sprzedają, a jedynie są i coś sobą reprezentują? Dla niewtajemniczonych, prowadzę bookstagrama, gdzie zamieszczam zdjęcia książek i recenzje, współpracuję z wydawnictwami i codziennie dodaję posty na IG. I co? Odkryłam jak działa algorytm Instagrama.

Jak to się zaczęło. Moja historia.

Będzie krótko, ale na temat. Konto mam od 2013 roku, od 2020 roku prywatny profil stał się moim bookstagramem. W momencie, kiedy to piszę mam 4,5 tys. osób obserwujących. Obserwuję mniej niż 350 osób. Jeden z moich postów trafił do ponad 83 tys. osób. Jak? Dobre pytanie. Stało się tak tylko raz. Od tamtej pory szukam odpowiedzi na pytanie, jak działa algorytm Instagrama? Czasem można odnieść wrażenie, że nikt tego nie wie. Jednak wystarczy przetestować jak jest naprawdę. Testowałam wiele rzeczy codziennie inne hasztagi, mniejsza ilość, większa. Piękne zdjęcia, te mniej idealne, ankiety na story, pytania, codzienne lajkowanie zdjęć, komentowanie zdjęć. Zajęło mi to ogrom czasu, ale mam odpowiedź na to, co mnie interesowało.

Nie poddałam się, gdy moje zdjęcia lubiło “tylko” 200 osób, a samo zdjęcie docierało do max 700 osób. Codzienną pracą wyrobiłam sobie nawyk influencerki (a co!), żeby o to konto najzwyczajniej na świecie dbać.

Jak działa algorytm Instagrama na moim koncie, czyli co działa u mnie na lepsze zasięgi?

  1. Przede wszystkim zaczęłam się odzywać na story, pokazywać się, rozmawiać z obserwatorami. Podziałało? I to jak.
  2. Do tego codziennie na story zamieszczam ankietę.
  3. Większe zasięgi mają zdjęcia, które robione są trybem portretowym w aparacie.
  4. Zaczęłam dodawać więcej zdjęć ze mną. Konto stało się moje, to jest konto TheDiize, a nie otwartej książki.

I to punkt 3 wygrywa jako ten najważniejszy. Zobaczcie, że ostatnio dodaję właśnie takie zdjęcia, które są rozmazane w tle, a ostre na danym elemencie. Myślę, że algorytm traktuje to zdjęcie jako ważniejsze od innych bo coś przedstawia ważnego dla autora zdjęcia, więc będzie je promował i wyświetlał w zakładce Eksploruj, na stronie głównej no i przede wszystkim w najpopularniejszych zdjęciach do hasztagów.

Jak jest teraz z moimi zasięgami?

Aktualnie większość moich postów dociera do 2 tys. osób, ale coraz częściej posty docierają do jeszcze większej liczby. Ostatnim sukcesem było zdjęcie, które ma już zasięg ponad 6 tys. osób. I wiecie co? Zasięg to się tak brzydko nazywa… przecież powinno być, że ponad 6 tysięcy osób zobaczyło moje zdjęcie. To brzmi zdecydowanie lepiej (anyway).

Zastanawiasz się jak działa algorytm Instagrama w 2021 roku? Mam dla Ciebie gotową odpowiedź potwierdzoną codziennymi testami. To działa u mnie. Sprawdź sam.

Zapraszam Cię do mojego świata książek @thediize.

Wszystkie wskazówki dotyczące Instagrama znajdziecie klikając tutaj. Najpopularniejszy wpis do tej pory to Spadające zasięgi na Instagramie.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.