Jak to mówią, nie samymi młodzieżówkami człowiek żyje. Czasem trzeba się oderwać i dosłownie przeczytać coś mądrego. Brutalne, ale jakże prawdziwe. “Wszechmocny Amazon. Jeff Bezos i jego globalne imperium” autorstwa Brada Stonea to obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców zarówno tych realistów, jak też marzycieli. To także idealna pozycja dla wszystkich, którzy chcą poznać tajniki działania jednej z największych i najbardziej podziwianych oraz kontrowersyjnych firm na świecie.

Ocena: 8/10

Wszechmocny Amazon. Jeff Bezos

Wszechmocny Amazon. Jeff Bezos i jego globalne imperium – o czym jest?

Już na wstępie zaznaczę, że książka nie jest opisem historii powstania firmy. Zaczyna się w momencie, gdy Amazon jest już uznanym i rozpoznawalnym przedsiębiorstwem na terenie USA i zaczyna globalną ekspansję. Książka przybliża nam, jak było możliwe osiągnięcie tak oszałamiającego sukcesu i przeskoczenie z numeru pierwszego w USA na numer jeden na świecie.

Wielką zaletą pracy Brada Stonea są wywiady i rozmowy z obecnymi oraz byłymi pracownikami firmy, z których można dowiedzieć się jak rzeczywiście wygląda tzw. kultura korporacyjna Amazona. Dzięki autorowi możemy spojrzeć na to czego nie widać na oficjalnych stronach giganta, a także o tym czego nie przeczytamy w informacjach prasowych.

Trochę o Amazonie

Amazon to jedna z największych firm na świcie i globalny gracz, który jest nie tylko platformą sprzedaży niemal wszystkiego, ale także… No właśnie, dzięki tej książce dowiecie się także, że ta potężna korporacja to nie tylko dystrybucja. Nawet więcej, sprzedaż realizowana za pomocą platformy internetowej to zaledwie jeden z wielu biznesów korporacji i to wcale nie najbardziej dochodowa.

Wiadomo jak Amazon to Jeff Bezos. To wizjoner, geniusz, ale także apodyktyczny szef wymuszający na podwładnych osiąganie niemal niewykonalnych celów. Autor wszechmocnego Amazona opisuje jak wielkie znaczenie dla firmy miał i nadal ma jej założyciel. Dzięki książce możemy dowiedzieć się jak funkcjonuje firma całkowicie zorientowana na klienta, której niemal mottem działania stało się hasło- klient ma zawsze rację. Firmy której cała polityka i ciągle zmieniająca się struktura doprowadziła niemal do obsesyjnego pilnowania i cięcia kosztów. Firmy, dla której zdobywanie kolejnych rynków, wchodzenie w nowe inwestycje odbywało się przy ograniczonym zwracaniu uwagi na zyskowność.

Przemyślenia

Po przeczytaniu książki zrozumiemy powiedzenie, że Amazon to firma którą wszyscy podziwiają i niewielu chciało by w niej pracować. Nawet więcej, gdy ją skończysz czytać będziesz na nowo musiał zdefiniować takie pojęcia jak konkurencja, wolny rynek i globalizacja. Dostrzeżesz to, jak wielką szansą, ale i zagrożeniem dla małego biznesu są globalne korporacje.

Zapraszam do kolejnych recenzji tutaj. I na stronę wydawnictwa Albatros.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.